tirsdag 9. september 2014

Bakgrunnslyder inspirerer


Jeg har den senere tiden vært fasinert av hvor mye en enkel melodi endrer seg når den spilles på forskjellige steder og i ulike sammenhenger. Helt naturlig endrer utøveren teknikk, uttrykk, form og farge. Tonene er de samme, men musikken fortelling blir forandret.



Jeg ville derfor sjekke ut hva som skjer når elevene spille sammen med forskjellig bakgrunnslyder.

Hva slags fantasi er det som skapes hos dem når de skal spille sangen sin sammen med lyden fra en jungel? Eller et åpent hav? Eller en fabrikk? Eller i en storby?

Alt dette akn du også nå prøve ut. Jeg la like gjerne ut alle de bakgrunnslydene jeg testet. Så kan du selv prøve ut sammen med dine elever.

Forell meg hva du oppdager!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...