søndag 26. april 2015

Læringsfestivalen 2015

Læringsfestivalen skjer 4 - 5. mai 2015 i Trondheim.
Jeg er blitt engasjert til å snakke på Læringsfestivalen i Trondheim den 5. mai 2015. Jeg deler scenen med mange fantastiske foredragsholdere og engasjerte IKT pedagoger. Derfor har jeg samlet opp noen ressurser som disse står bak.

Howard Rheingold er en av de største fritenkerne innefor undervisning og læring. Hans ideer er blitt banebrytende for hele retenkingen av skole og akademisk dannelse og IKT står sentralt i hans analyser.

Her er et foredrag han holdt hos Google.



Jose Ferreira jobber som direktør for Knewton. Dette er et selskap som utvikler læringsportal som er basert på Big Data og adaptiv learning. Dette er teknologi som kan totalt forvandle læring og tilgang på hverandre som læringsressusr i fremtiden. Konnektivisme blir en realitet.

Her kan du høre litt om hva han sa under Verdens Økonomiske Forum i Davos 2014.



I denne filmen får vi en liten gjennomgang av grunnideen for hans firma Knewton.



Hagelia.no
Marianne Hagalia er høyskolelektor ved høyskolen i Volda. Hun har nylig startet opp med en doktorgradsstudium i Trondheim og jeg venter i spenning på hva denne friske damen kan komme opp med. Det var Mariannes filmer om Konnektivisme som sparket meg i retning av ny læringsteori. Jeg samlet alle hennes filmressuser rundt dette tema i dette blogginlegg. Bloggen hennes finner du her.

Her er en film hvor hun forklarer hvordan man kan bruke Google+ i undervisningen.



Mitt foredrag
Jeg kommer til å ta for meg hvordan læringsteori dukker opp på nye måter i undervisning når man bruker digitale tjenester. Grunnfjellet for dette foredraget blir et prosjekt jeg gjorde med studentene mine på Westerdals Oslo ACT.

Her er link til bloggen hvor jeg skriver om undervisningsprosjekter og nettopp dette prosjektet.

Gleder meg til å se dere på læringsfestivalen 2015.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...